ZULUM İLE ABAD OLMAZ

ZULUM İLE ABAD OLMAZ
 
 

İlahi yasaklardan biri de zulümdür. Zulüm Ferdi olduğu gibi, toplumsal da olabilir. Zulüm ister ferdi olsun, isterse toplumsal olsun her ikisi de çirkindir. İnsan fıtratına aykırıdır. İlahi dinlerin tümünde zulümler yasaklanmıştır, karşılığı ise cehennem olarak gösterilmiştir. Vahiy kültürü ile yetişen ruhlar, kolay, kolay ne kendilerine nede başkalarına zulüm etmezler, İnsanı halk eden yaratıcı, insana öyle meziyetler nimetler vermiş ki, bir karıncayı incitmesi bile düşünülemez. İnsan olması, aklının olması, Mülkiyet hakkının bulunması, hele Müslüman olması, imanının bulunması, inanç sahibi olması, doyumsuz faktörleridir insanın. Zulmün zıddı adalettir, merhamettir, acıma duygusudur, Hakkı üstün tutmadır.
Tüm canlılar için hayat hakkı tanımadır. Zalimin zulmü ne kadar çirkin, barbarlık, gericilik ise, zalimi alkışlamak, taraf olmak, cüceliğini yüce göstermek te o kadar zulümdür, günah ortaklığıdır. Zulümler! Satılık kalemşorlar, işkembe besleyicileri tarafından örtünebilir, necasetlerini karla kapatabilirler, ancak tarih bu zalimleri Affetmez. Bir toplumda zulüm var! bu zulme karşı gelinmiyor, ifşa edilmiyor, es geçiliyorsa, o toplumun zalimlerin şerrine meftun olmaları kaçınılmazdır. Hakkı üstün tutan anlayışın olmadığı yerde zulüm vardır. Mazlumun yanında yer almak insanlık görevidir, Mazlumun dinide sorulmaz. Haksız kazanç, adaletsiz paylaşım, Bir yeri istila etmek, yıkılan aile yuvaları, Haksız yere cana kıyma, adaletsiz paylaşım, yetim kalan çocuklar, Putçu anlayışlar, sapık ilkelere bağlılık, kayırmacı adalet, Kadını müziğinden değil,fizikinden dolayı sömürü aracı olarak piyasaya sürmek, Din ve dillere vurulan zincirler, Faili meçhul cinayetler, İstiklal mahkemelerinde haksız yere can verenlerin hak ihlalleri,Başbuğlar Köyünde masum otuz üç Müslümanın hunharca katledilmesi,faillerinin hala bulunmaması,arşı alayı inletmektedir.
İbadetlerimiz, Vaazlarımız, hatmelerimiz, zikirlerimiz, dualarımız da bunu engelleyemiyor ise, o zaman bir sorun var demektir. Tarihten örnekler verecek olursak, şehit Atıf hoca idam sehpasında can verirken, şapkayı cansız bedenine giydirenler, hakkın, adaletin neresinde. İstiklal mahkemelerinde can pazarı yaşanırken, savunmalara karşı”Sizi buraya tıkayan irade böyle istiyor” demeleri hangi hukuk sisteminin tohumudur? Taze cumhuriyet döneminde, tek gayeleri vatan milletin kurtuluşu, insanlığın saadeti olan İslam âlimleri Bediüzzaman, Süleyman Hilmi tunahan, hazretlerinin çektikleri eza ve cefalar hangi hukuk, hak adalet anlayışı ile izah edilebilir.
Tutukluların canlı vücutlarında sigara izmaritlerini söndürmek, hangi insafla bağdaşır. Sürgün edilen insanlar, zindanlarda çürümeye terk edilen bedenler, neyin adaletidir. Olsa olsa adaletsizlerin adaletidir bu denilebilir. Bunun başka izahı yoktur. Adaleti İslam da! Birbirleri ile savaşan iki gurup kesinlikle! Meyve ve sebzelere, ekinlere, emzikli ve hamile kadınlara, Yaşlılara, Din adamlarına(Papazda olsalar)Mabetlere(Kilise de olsa)Çocuklara karışamazlar. Dünyayı kan gölüne çevirenlere, zulümlerini örtbas eden satılık kalemlerin paslanmış kulakları çınlasın. Zalim ve mazlumun durumunu bakın rabbimiz nasıl izah ediyor.(ZULMEDENLERE MEYLETMEYİN. YOKSA SİZE ATEŞ DOKUNUR. SİZİN ALLAH’TAN BAŞKA DOSTLARINIZ YOKTUR. SONRA YARDIM DA GÖREMEZSİNİZ.) Hud suresi ayet:113 Devamla, SİZE NE OLUYOR DA, ALLAH YOLUNDA VE (EY RABBIMIZ! HALKI ZALİM OLAN ŞU KASABADAN BİZİ ÇIKAR, BİZE KENDİ KATINDAN BİR VELİ(Koruyucu) GÖNDER DİYEN ZAYIF DÜŞÜRÜLMÜŞ ERKEKLER, KADINLAR VE ÇOCUKLAR UĞRUNDA SAVAŞMIYORSUNUZ? Nisa suresi ayet 75. Mevlam zalimlere fırsat vermesin, Mazlumlara yardım etsin. Mazlumun akan gözyaşını, acısını, sinelerinde hissedenlerden eylesin. Beduzzamanın “zalimler için yaşasın cehennem” dediği zalimlere dustur olsun. Zalimlerin zulmü varsa mazlumun da ahı vardır. Zalimlerle Mahkeme-i kübrada hesaplaşmak üzere hoşça kalın…

Mehmet CENGİZ
17.12.2011