Sanal Gerçekliğe Harran Dokunuşu

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanım alanlarının baş döndürücü bir hızla arttığı günümüzde, yüksek nitelikli sanal gerçeklik gözlüğünü kendi ismiyle markalaştırmayı hedefleyen Harran Üniversitesi, sanal gerçeklik laboratuvarının açılışını yaptı.

Sanal Gerçekliğe Harran Dokunuşu

Açılışta Dr. Öğr. Üyesi Fred Barış Ernst sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik ve hologram tekniklerinin öneminden bahsederek, eğitim, sağlık ve iletişimde kullanımlarının gittikçe arttığını, görsel ve cazip nitelikleri ile küresel anlamda hayatımızı kuşatmakta olduğunu belirtti.

“Sonuçları görmek istiyoruz”

Harran Üniversitesi’nde uygulamaya konulan bu projelerin öncelikle Şanlıurfa’ya ve ülkemize kazandıracaklarına değinmek gerektiğini Rektör Prof. Dr. Mehmet Sabri Çelik; “Esas bundan sonra işimizin daha yoğun olacağını düşünüyorum. Hangi projelere entegre olacağız, neleri çözeceğiz. Bunları gördüğümüz zaman konuyu daha iyi anlamış olacağız. Laboratuvarın açılışından dolayı mutluluk duyuyoruz. Üniversitemizde böyle bir çalışma ortamının sağlanması için emeği geçen arkadaşlara teşekkür ediyorum. Bunun sonuçlarını görmek istiyoruz” diye konuştu. Açılış konuşmalarından sonra baş araştırmacı Dr. Öğr. Üyesi Dursun Akaslan katılımcılara laboratuvarı uygulamalı olarak tanıttı.

Daha ekonomik, daha nitelikli

Harran Üniversitesi Bilimsel Araştırmaları Projeleri kapsamında Dr. Öğr. Üyesi Fred Barış Ernst koordinatörlüğünde başlatılan proje ile kurulan sanal gerçeklik laboratuvarı ekibinde Dr. Öğr. Üyesi Dursun Akaslan, Prof. Dr. Murat Kısa, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Özen, Doç. Dr. Gencay Sarıışık, Prof. Dr. Saffet Erdoğan, Öğr. M. Vehbi Balak ve Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih Karacabey yer alıyor. Sanal Gerçeklik ekibi, laboratuvarda sanal gerçeklik gözlüğünün tasarımını, modelleme ve görüntüleme yazılımları kullanarak gerçekleştirecek. Projenin son adımı, daha ekonomik ve daha nitelikli olarak üretilen Harran marka sanal gerçeklik gözlüğünün kullanıma sunulması olacak. Sanal gerçeklik gözlükleri başta eğitim ve sağlık olmak üzere oyun teknolojileri, spor ve inşaat gibi birçok alanda kullanılıyor.