Gelin Tövbe Edelim

Gelin Tövbe Edelim

Tövbe etmek her insanın görevidir. Tevbe aynı zamanda insan için bir kalkandır. Tövbe etmek fert bazında olduğu gibi, toplu halde de olabilir. İnsan Tövbe edecek, kabul veya ret edecek yüce Rabbimizdir tabi, Tövben in’de şartları vardır. Her şeyden önce, Tövbe içten, samimi, inanarak yapılmalı, pişmanlık duyulmalı, bir daha günahın semtine varılmamalıdır, Duanın kabulü için yağmur duasına çıkılırken, gerçek ulemalar, sıdıklar, şehitler, sabi çocuklar, piri faniler, hamile kadınlar, fukarayı sabirinler, vesile kılınır ki, dua kabul edilsin, bunca acılara rağmen gelin hep toplu halde Tövbe edelim.

Yaşantımızda bir sakatlık var ki, bu işler başımıza geliyor, hâşâ Allah kimsenin düşmanı değildir. Allah’ın emirlerine karşı İsyan bayrağı çeken bir topluma, yüce Mevla hidayet etmez. Yüreklerimiz çok katılaşmış, acımasız bir ruh hali var bizde, hiç ölmeyecekmiş gibi dünyaya dalış var, dünyaya tapma var, Namazsızlık var, doymamazlık var. Buna gaflet uykusu denir. Ne zaman uyanacağız, kulluk bilincine varacağız, ecel kapımızı çalınca mı, gelin hep birlikte kendimizi kontrol edelim.

Nerden geldik, ne yapmamız gerekir, nereye gidiyoruz, sorularını kendimize soralım. Bu sakat yaşantı ile ne dünyada nede ahrette huzur bulamayız. Bir toplumda zina, Faiz, çıplaklık, Uyuşturucunun her çeşidi, kayırmacılık, adaletsizlik, bunlara karşı ses çıkarmama varsa, bunlar serbestçe yapılıyorsa, vay o toplumun haline. İsrail de bir cami avlusunda içki etkinliği yapılacakmış, hemen gürültü, tamamda sen yerli alkol severlere bak, bir eli direksiyonda, bir elinde şişe, ayyaşı günde kaç kişinin katline sebep oluyor. Sen bunu dert edin, sesini buna yükselt.

Mesele yani meram anlaşılsın diye bir hadisi şerif mealini veriyorum. Dikkatlice okuyalım ve üzerinde tefekkür edelim. Ahır zaman peygamberi(S.A.V.) Ahır zamanla ilgili şöyle buyurur 1.)Bir kavmin içinde aldatma olursa yüce Mevla o kavmin fertlerinin kalplerine korku bırakır.

2.)Yine bir kavmin içinde zina açıktan açığa yapıldığı zaman o kavmin içinde ölüm olayları çoğalır.3.) bir kavmin içinde ölçü tartıda hile, kandırma, olursa o kavmin rızkını Allah keser. 4.)Bir kavim Allah’ın hükümleri ile hüküm etmezse, tüm yaşantısını İslam’a uydurmazsa aralarında kan akıtmaları açıktan yapılır.5.) Bir kavim ahdini sözünü bozarsa (Kalu belada verdiği söz) Allah o kavmin başına adu düşman musallat eder. (Taberani)  Şimdi bu hadis ışığında bir düşünelim.

İçinde yaşadığımız toplumda insanlarda kandırma var mı? Var. Zinanın her çeşidi bu toplumda mevcut mu? Mevcut. Ölçü ve tartıda hile var mı? Var. Yaşantımızda hâkim olan nedir?  Para, zevki sefa, emribilmarufu, nehyi anilmünkeri terk etmişiz, evlerimize moda hâkim olmuş. Ticaretimiz nefsimize göre, siyasetimiz batı standartlı, Adalet vicdan cüzdan arasına sıkışık, İslam da karzı hesen vardır (borç verme) Rafa kaldırılmış, altta kalanın canı çıksın, eğitim sistemimiz materyalist, ekonomimiz merhametsizlerin elinde,  Kuran’ı yaşantı, sünnet, fıkıh semtimize uğramamış, kalubelada verilen sözden kopma, cayma var mı? Var.

Bir toplumda bu sayılanlar mevcutsa işte Mevla o kavmin başına düşman musallat eder, kanın durması için beşli çetelerden himmet beklenir, ancak nafile, demek olan biten adetullah ile ilgilidir. Senmisin dünyevileşen, Yaşantıda kurana, sünnete, fıkha, sırt çeviren, yığınlarla dolu insan tipi var.  İslami sorumluluklar, yaşantılar, idare eden ve idare edilenlerce de, top yekûn yapılmalı. Çünkü her fert mesuldür. Osman Gaziden, Fatihten, Alparslan’dan, Selahaddini Eyyubi’den, Bediuzzaman Saidi Nursi’den, İmamı Gazali’den, Süleyman Hilmi TUNAHAN’ DAN,Yunus emreden,V.S.İslam büyüklerinden dem vurulurken, rehberimdir diye nutuk atılırken, kendi yaşantılarına bir baksınlar.

 Karun gibi yaşantı fantezisinden vazgeçsinler. Yunustan bir örnek ”NE VARLIĞA SEVİNİRİM NE YOKLUĞA ÜZÜLÜRÜM, AŞKIN İLE ÖVÜNÜRÜM. BANA SENİ GEREK SENİ” Rotası Allah’a taraf   “CENNET, CENNET DEDİKLERİ, BİR KAÇ KÖŞKLE BİR KAÇ HURİ, İSTEYENE VER ONLARI BANA SENİ GEREK SENİ” İşte böyle olmalı. Şekilci bir yaşantı, gelenek din anlayışı ile bir yere varılmaz. Yeryüzünde mazlumun ahı yeri göğü inletiyor. Dert edinmeli, çareler aranmalı, iyi bakmalı iyi görmeliyiz. Bir toplumu helake götüren, inançsızlık, helâlı haram, haramı helal anlayışıdır. Rabbimiz den merhamet bekliyorsak gelin hep birlikte Tevbe edelim. Tövbemizin üzerinde duralım. Yoksa akıbet çok çetin olacaktır.